هلدینگ داده ورزی سداد
خدمات سداد
-
حوزه شبکه
مهمترین هدف مرکز عملیات شبکه، مدیریت متمرکز و یکپارچه بر تمام داراییهای سختافزاری و نرمافزاری موجود در بستر شبکه است. مانیتورینگ آنلاین ترافیک شبکه و رصد ۲۴ ساعته جهت شناسایی رویدادها یا شرایط خاص در شبکه است که ممکن است کارایی شبکه را کاهش داده باشد. عیبزدایی سریع مشکلات پیش آمده در تجهیزات سختافزاری و یا داراییهای دیجیتال به طور مثال زمانیکه پاور سرور از کار میافتد، یا کابل آن قطع میشود، فرآیندهای فوری برای ارتباط با تکنسین برای برطرف ساختن آن دارد.
-
حوزه امنیت
- امنیت نرم افزار
- امنیت شبکه
- تهیه و تدوین روالهای امنیتی
- آنالیز Logها و تحلیل حملات
- پیکربندی و نگهداری تجهیزات
- امنیت سرویس
- تست نفوذ و نظارت بر تنظیمات
- کشف آسیب پذیریهای جدید
- ارائه راه حل برای امنیت
ماموریت مرکز عملیات امنیت نظارت دائم و بهبود وضعیت امنیتی یک سازمان است. در واقع یک موقعیت متمرکز است که در آن یک تیم امنیت اطلاعات، رخدادهای امنیت سایبری را بطور تمام وقت مانیتور، شناسایی و تحلیل کرده، سپس به آن پاسخ میدهد. این تیم امنیتی که متشکل از مهندسین و تحلیلگران امنیتی است، بر تمامی تغییرات و Event های سرورها، دیتابیس ها، شبکهها، برنامههای کاربردی، تجهیزات Endpoint، وبسایتها و سایر سیستمها نظارت داشته تا تهدیدات امنیتی مهم را نشانهگذاری کرده و هرچه سریعتر آنها را رفع نماید.
-
مرکز داده
- عملیات و زیرساخت فیزیکی مراکز داده
- زیرساخت مجازی و پردازش ابری
- راهبری و پشتیبانی ذخیرهساز
- راهبری و پشتیبانی مین فریم
از جمله وظایف مدیریت مرکز داده انجام امور مربوط به راهاندازی، نگهداری و پشتیبانی از مراکز داده و راهاندازی و بروز رسانی شبکه ذخیره ساز، همچنین تخصیص و به روز رسانی شبکه مجازی سازی می باشد. این واحد دارای چهار گروه عملیات و زیرساخت فیزیکی مراکز داده، زیرساخت مجازی و پردازش ابری، راهبری و پشتیبانی ذخیره ساز، راهبری و پشتیبانی مین فریم میباشد
-
مرکز پایگاههای داده
- راهبری بانک های اطلاعاتی و پشتیبانی شبکه سراسری DB2
- گروه راهبری بانک های اطلاعاتی Oracle
- گروه راهبری بانک های اطلاعاتی Microsoft
- گروه راهبری خدمات داده و Big Data
شناسایی نیازهای کاربران برای ایجاد و مدیریت پایگاه داده، اطمینان از عملکرد (Performance) و کارایی(Efficiency) پایگاه داده، انجام اصلاحات لازم و مورد نیاز در ساختار پایگاه داده ها، حفظ پایگاه داده از نفوذ افراد غیر کاربر و هکرها و به روز کردن مداوم سطح دسترسیها، گرفتن نسخه پشتیبان و ذخیره سازی مجدد داده برای جلوگیری از دست دادن آنها.
-
مدیریت سرویس و سامانه
- مرکز نظارت و راهبری سرویس
- راهبری و پشتیبانی شبکه خودپرداز
- راهبری و پشتیبانی و سرویسهای لینوکس
- راهبری و پشتیبانی سرویسهای مایکروسافت
- بهبود سرویس
واحد مدیریت سرویس و سامانهها دارای پنج گروه کاری: مرکز نظارت و راهبری سرویس، راهبری و پشتیبانی شبکه خودپرداز، راهبری و پشتیبانی و سرویسهای لینوکس، راهبری و پشتیبانی سرویسهای مایکروسافت، بهبود سرویس می باشد که محدوده کار این واحد موارد ذیل است:
توسعه پلتفرمها و سرویسهای زیرساختی، نگهداری، پشتیبانی و ارتقاء سرویسهای زیرساختی، راهاندازی سرویسها و سامانههای نرم افزاری، نگهداری و پشتیبانی از سرویسها و سامانههای نرمافزاری، امن سازی زیرساخت و ارتباطات، ایجاد پایگاه دانش، ارائه گزارشهای درخواستی بانک ملی ایران. -
مرکز تماس
پاسخگویی به تمامی واحدهای بانک ملی شامل شعب، ادارات امور و ادارات مرکزی درخصوص کاربری و رفع مشکلات سیستم تحویلداری سیبا، تسهیلات، چکاوک، کارتهای بانکی، سامانه ارزی و سایر سامانههای بانکی، دریافت پیشنهادات و انتقادات مشتریان، انتقال بازخوردها به واحدهای مربوطه و تلاش در جهت افزايش رضايتمندي، پاسخگويي به مكاتبات در اسرع وقت و پيگيري مشكلات مشتريان، همكاري با پليس فتا و ارگانهای مرتبط جهت بررسي و استخراج اطلاعات مربوط به شكايات و سوء استفادههای بانکی و مانیتورینگ و نظارت دائم بر عملکرد دستگاههای خودپرداز بانک ملی و اعلام خرابی دستگاهها.
-
مرکز تخصصی پشتیبانی
ارائه انواع خدمات IT به بانک ملی و سایربانکهای خصوصی، ارائه خدمات پشتیبانی در قالب سرویس دوره ای، تعمیر و تعویض قطعات معیوب، ارائه خدمات مشاوره در حوزه شبکه ساخت یافته از ارائه نقشه تا راه اندازی کامل نصب، سرویس و راه اندازی انواع ماشینهای اداری، ارائه خدمات پشتیبانی پسیو شبکه و برق شامل کابل کشی، آرایشرک، تست و اصلاح نودها و رفع اشکالات.
نصب، سرویس و راه اندازی انواع UPS(Online,Offline,Line anteractive).
تست عملکرد باتری با قطع جریان ورودی بهمراه سرویس و چک لیستهای دوره ای.
ارائه خدمات پشتیبانی درحوزه سیستم هایحفاظتی (دزدگیر و آژیر).
رتبه در شورای انفورماتیک
مشتری فعال
پروژه فعال
همکاران ما در سداد
محصولات هلدینگ داده ورزی سداد
-
پلتفرم بانکداری باز(اکسیژن)
- اتصال به سامانه احراز هویت
- ثبت اطلاعات در سامانه جامع اطلاعات اشخاص
- بارگیری و انتقال اطلاعات مشتریان به سامانه جامع
- تجمیع شمارهها در سامانه جامع
اکسیژن یک پلتفرم بانکداری باز مبتنی بر استانداردهای روز دنیاست که با هدف ارائه خدمات به بانکها، مؤسسات مالی، شرکتهای پرداخت الکترونیک و ... ایجاد شده است. در بستر پلتفرم اکسیژن تجمیع APIها و تمام سازوکارهایی که یک پلتفرم Open API باید داشته باشد، فراهم شده است. ویژگی کلیدی این پلتفرم استقرار آن بر رایانش ابری است که منجر به توسعه پذیری سریع و استفاده بهینه از منابع میشود. این پلتفرم بر اساس مدل جامع OBWG (کارگروه بانکداری باز) و با لحاظ استانداردهای PSD2 و GDPR طراحی شده است.
-
سامانه بام
بام شخصی مانند شعبه بانکی کلیه خدمات مورد نیاز از جمله افتتاح حساب،انتقال پول، خدمات کارت، موجودی، پرداخت اقساط و تسهیلات، قبوض، خدمات چک، خرید شارژ و اینترنت، درخواست گواهی تمکن مالی و... فراهم نموده. در بام شرکتی شرکت ها کاربرانی با سطوح دسترسی مختلف جهت انجام عملیات متنوع بانکی خواهند داشت. بام سازمانی به عنوان اینترنت بانک مخصوص سازمان ها و مشتریان بزرگ بانک ملی ایران ایجاد شده است. در بام ارزی فرایندهای مرتبط با خدمات ارزی، تسهیل فرایند ارایه خدمات به مشتریان و افزایش دسترس پذیری مشتریان به اطلاعات ارائه میشود.
-
کیف پول- جیبام
- سهولت در کنترل مخارج
- ارائه اعتبار به مشتریان با روش مانده منفی
- باشگاه مشتریان
- محاسبه کارمزد تراکنش و تسهیم مابین ذینفعان
- روشهای Proximity Payment
- برداشت و واریز پول نقدی از طریق CRS
- پرداخت نیابتی توسط پذیرنده
- چند سگمنت سازی مانده با کنترل هزینهکرد
کیف پول الکترونیکی جیبام اولین پلتفرم راهبری کیف پول الکترونیکی (پذیرندگی و صادرکنندگی) مبتنی بر الزامات بانک مرکزی است. این کیف پول با توجه به نیاز برخی کسب و کارهای خرد و اجتناب ناپذیری مبادله پول، به کاربران خود امكان میدهد پرداخت های خرد خود مانند خريدهای روزانه از مراکز خريد، خريد شارژ تلفن همراه، خرید بسته اینترنتی، پرداخت کرايه سرويس حمل و نقل عمومی مانند مترو، تاکسی و اتوبوس، پارکومترها و پارکینگ های عمومی، بلیت سینما و کنسرت را از طريق این کیف پول الکترونیکی انجام دهند.
-
برداشت مستقیم
- سرویس استعلام وضعیت پذیرندگی
- سرویس دریافت اطلاعات مجوز برداشت مستقیم
- سرویس غیرفعالسازی مجوز برداشت مستقیم
- سرویس بازگرداندن اتوماتیک پول به حساب کاربر
- سرویسهای تسویه مالی اتوماتیک
- ویجت ها و سرویس های گزارشات
- رمزگذاری و فرآیندهای رفع مغایرت های احتمالی
در این طرح، شرکت ها و سازمان های خدماتی به عنوان پذیرنده با شرکت سداد به نمایندگی از بانک قرارداد یا تفاهمنامهای را منعقد می-نمایند که به موجب آن،کاربران به بانک اجازه میدهند تا به نمایندگی،در قبال استفاده از محصولات یا خدمات پذیرنده،در زمان و مبالغ مشخص شده از حساب ایشان مبالغی را کسر و به حساب پذیرنده واریز نماید. استفاده از سرویس پرداخت مستقیم برای پرداخت (مبالغ متغیر در سررسیدهای زمانی متغیر و در ازای ارائه محصول یا خدمتی از جانب یک پذیرنده مشخص) از حساب کاربر به حساب پذیرنده کاربرد دارد.
-
پورتفوی کارت و پرداخت
BTM یک پلتفرم است که تجربه یکپارچه روی انواع کانالهای بانکی(کیوسک،خودپرداز،اینترنت بانک، همراه بانکو...) به مشتریان ارائهکند. رمزپول ملی شکل دیگری از اسکناس است که به صورت کاملاً دیجیتال در اختیار مردم قرار میگیرد. کران کارت بهحساب ریالی افراد متصل است و همزمان خدمات ریالی و ارزی ارائه میدهد. توریست کارت باارایه سرویس خرید وفروش ارز توریست در شعب داخلوخارج وصدور کارت توریست ملی،بهرمندی ساده از سرویسهای پرداخت کشور رامهیا میکند. در طرح جامع کارت کاربر میتواند درخواستهای خود در ارتباط با انواع کارت ها (کارت برداشت، کارت اعتباری، بن کارت، هدیه کارتو...) را بصورت غیرحضوری انجام دهد.
-
رهسام
- مدیریت پیشگیرانه پایانهها
- استفاده بهینهتر کارکنان شعبه از زمان
- افزایش رضایت مشتریان
- کاهش هزینه پولرسانی به شعب
- مدیریت مطلوب چرخه نقدینگی شعب
- کاهش احتمال بروز خطای انسانی
- کاهش مراجعات به پایانه های خارج از شعب
سامانه جامع مانتیورینگ و کنترل پایانه های بانکی (رهسام) در راستای تحول دیجیتال بانک ملی، بمنظور بررسی و نمایش وضعیت پایانههای بانکی به صورت لحظه ای طراحی شده است. در این سامانه امکان کنترل و ارسال فرامین اجرایی به انواع پایانه ها وجود دارد.با توجه به وجود زیر سیستم های مختلف برای مدیریت ترمینال های بانکی در بانک ملی ایران و لزوم وجود سامانه یکپارچه نظارت و مدیریت برای کلیه پایانه ها و زیر سیستم ها، این پروژه با هماهنگی ادارات زیرساخت و عملیات بانکی طراحی گردیده است.
-
سامانه جامع چک
- امکان نظارت متمرکز بر نحوه و حجم تبادل چکها
- حذف عملیات حمل و نقل چک به صورت فیزیکی
- ارتقا امنیت با گواهی دیجیتال
- امکان رهگیری لحظهای وضعیت چکها
- اطلاع آنی از وضعیت و سوابق مشتریان
- حذف پردازش دستی اطلاعات
- کاهش هزینههای پردازش چک
این سامانه در حوزه بانک مرکزی تعریف شده است و از طریق واسطه های مختلف به اداره کل پایاپای و نظام های پرداخت بانک ملی ایران متصل می گردد. نتایج كاري مورد انتظار حاصل از راه اندازی سامانه فوق، عبارت است از اتصال بر خط به اطلاعات و سوابق چک های مشتریان، حذف پردازش دستی و کاهش هزینه های پردازش چک ها (زمانی- مالی- انسانی)، تسریع در فرایند تعیین وضعیت چک های عهده با اتصال وب سرویسها، امکان ایجاد گزارشات مدیریتی متنوع و برخط از سامانه جامع چک، شفاف سازی در اطلاعات چک برگشتی، کنترل و گزارشگیری چک های خرید دین شده.
-
مرکز داده نرم افزار محور
- کاهش هزینههای مدیریت زیرساخت
- اشتراک گذاری منابع و بهبود مستمر مدیریت
- کاهش هزینههای نگهداری
- تسریع در آماده سازی محیطهای پیش عملیاتی و عملیاتی خدمات
- ارتقاء فرآیندهای تضمین کیفیت
- ایجاد چابکی و انعطاف پذیری در توسعه خدمات بانکی
- افزایش سرعت در ارائه زیر ساخت به کاربر
- خودکارسازی فرآیندهای مقیاس پذیری سرویسها
- افزایش قابلیت اطمینان و امنیت
پروژه مرکزداده نرم افزار محور در راستای تحول دیجیتال با هدف فراهم کردن دسترسی آسان براساس تقاضای کاربر از طریق شبکه به مجموعهای از منابع رایانشی قابل تغییر و پیکربندی (شبکهها، سرورها، فضای ذخیرهسازی) است که این درخواست فارغ از سختافزار و کاملا به صورت خودکار پردازش گردیده و به حسب درخواست منابع ایجاد، ویرایش یا آزاد گردد. این زیرساخت این امکان را فراهم میآورد تا به صورت خودکار یا دستی منابع مرتبط با هر سرویس کاهش یا افزایش داشته باشد.
-
سرویسهای ناجی
- استعلام تخلفات وسیله نقلیه با عکس(خودرو و موتور)
- استعلام وضعیت گواهینامه
- استعلام نمره منفی گواهینامه
- استعلام پلاکهای شخص(خودرو و موتور)
- استعلام کارت و سند مالکیت
- پرداخت عوارض خروج از کشور
- استعلام ممنوع الخروجی
- استعلام وضعیت گذرنامه
- تجمیع تخلفات خودرو
- ارسال پیامک(ویژه سازمان ها)
در راستای ایجاد بستری یکپارچه برای ارائه سرویسها و ایجاد دسترسی امن و سریع به سرویسها توسط سامانهها و مشتریان مختلف، شرکت ناجی در سال 1399 اقدام به برگزاری مناقصه جهت تعیین اگریگتورهای منتخب ارائه سرویسها نمود. هلدینگ داده ورزی سداد به همراه شرکت های آسان پرداخت پرشین(آپ)، تجارت الکترونیک پارسیان(تاپ) و شركت فناوري اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد(فناپ) به عنوان برندگان مناقصه انتخاب شدند که این چهار شرکت به عنوان شرکتهای مدیریت توزیع کانال خدمات، وظیفه ارائه سرویسهای ناجی به مشتریان نهایی و مشتریان لایه دوم(سایر کسبوکارها) دارند.